Skip to content

Jabbosäljaren: Recycle eARTh

6 februari, 2013

Lär känna Susanne Perry, personen bakom Recycle eARTh. Susanne har nyligen öppnat butik hos Jabbo där hon säljer handmålade kuddar och husgeråd. Vi har ställt ett par nyfikna frågor till denna Jämtlandsbaserade konstnär.

 

Susanne Perry.

Vad är kreativitet för dig?

– Kreativitet för mig är att se möjligheter i allt som finns, det betyder glädje och något grundläggande för livet självt. Det spelar ingen roll egentligen vad det är jag skapar, det kan vara en måltid likväl som en målning eller ge nytt liv till något gammalt som man kastat.

I vilka material skapar du och varför?
– Jag har en förkärlek för naturmaterial, just nu är det träföremål och bomull/linnetyger. Men ser jag något nytt material som jag faller för så inspirerar det mig vidare till nya vägar.

Susannes arbetsbord.

Vad inspireras du av?
– Jag inspireras av andra människors starka uttryck, det kan vara personligheter eller något de uträttat eller skapat. Människor är intressanta på alla sätt och vis och ofta ser jag kvinnor som otroliga källor till visdom och skaparkraft.

Atelje

Susannes ateljé är både funktionell och lustfylld.

Kan du tipsa om en låt som gör dig glad och kreativ?

– Just nu nynnar jag på Alicia Keys ”Girl on fire”, den låten ger mig kreativitet nu!

No comments yet

Kommentera

