Skip to content

Jabbobutiken: NERVE TONIC

2 november, 2013

Möt Claudia, ägare av Jabbobutiken NERVE TONIC. I hennes butik hittar du fantastisk blomsterprakt i de halsband som hon skapar för hand, bland annat i polymerlera.  

Claudia Chindea i sin kreativa garderob

Claudia Chindea i sin kreativa garderob.

– Jag heter Claudia Chindea och jag har bott i Sverige i ett år. Jag gillar inte att prata om mig själv men jag blir jätteglad när mina grejer pratar i stället. Jag har studerat på ett Konstuniversitet i Rumänien men före och efter detta sysslade jag med många intressanta och kreativa aktiviteter som keramik, kläddesign, målning, gravyr, heminredning, dekor för evenemang, handgjorda saker med mera. Alla utmaningar inom det estetiska området är ett stort nöje för mig och jag vill upptäcka nya saker. Just nu skapar jag handgjorda smycken och det verkar som om de får en bra feedback från mina kunder.

Vad är kreativitet för dig?

– Alla föds med en kreativ sida som man utvecklar olika sätt. Man kan inte låna kreativitet. Det är du! Kreativitet och originalitet måste komma inifrån.

I vilka material skapar du och varför?

– För blommorna till mina smycken använder jag polymerlera och modelleringspasta för att de ska se verkliga ut. Jag har också lådor fulla med saker och tyg som väntar sin tur. Tyvärr … min största fiende är tiden så dessa måste vänta ganska länge.

Nerve

Vad inspireras du av?

– Inspirationen … den bor någonstans i min själ där jag har en privat plats för mina idéer och tankar. Jag känner mig utmärkt den platsen! Det är bara min!

I verkligheten ligger min ateljé i min garderob för att det var den enda platsen som var tillgänglig i min lägenhet. Där inne är det också fullt av pianomusik och jazz tillsammans med gott humör. Jag är stolt över min garderob!

Tack Jabbo för inbjudan. Jag hoppas att mina produkter kommer att få din uppmärksamhet i framtiden.

Tack själv Claudia för att du delar med dig av dina inspirerande tankar och fantastiska skapande!

rödoch lila

No comments yet

Kommentera

